ترلو و آسانا چگونه به کمک پروژههای ما میآیند؟
مدیریت پروژههای کوچک
مدیریت پروژههای کوچک و ایجاد فضا برای تعامل بین مدیریت و اعضای تیم در این پروژهها، همیشه از جمله مشکلات شرکتهای جوان بوده است. در تیمهای کوچک این تعامل ممکن است صرفاً به تقسیم فعالیتها و وظیفهها محدود شود. اما در شرکتهای کمی بزرگتر، عملاً شکلی از مدیریت پروژه را به خود میگیرد.
مقاله مرتبط : مدیریت پروژه چیست؟
اما در فرهنگ ما، برای تقسیم وظایف و ارجاع کارها و تفویض اختیار و مدیریت پروژههای کوچک، کمتر از راهکارهای آنلاین عمومی استفاده میشود. در این درس برای شما فهرستی از مهمترین و معتبرترین راهکارهای رایگان برای مدیریت فرایندها و وظیفه های سازمانی و پیگیری کارها و ایجاد فضای تعامل و گفتگو بین کارکنان، تنظیم کردهایم.
عضو کانال تلگرام مدیریت پروژه شوید
در تمام این سرویسها، اعضای تیم یا شرکت میتوانند فعالیتها و وظایف را بین خود تقسیم کرده و به یکدیگر ارجاع داده و پیگیری نمایند و همچنین فایلها را بین خود به اشتراک بگذارند. تفاوت سرویسها در میزان خدمات رایگان آنها به کاربران است. البته عموم آنها زیرساخت در حد تعامل بین چند ده نفر را به صورت رایگان ارائه میدهند و بعید است برای کارهای روزمره یک سازمان در حد چند ده نفر، به پرداخت هزینه وادار شوید.مقاله مرتبط : مدیریت پروژه چابک چیست؟
نرمافزار آسانا برای مدیریت پروژههای کوچک
🔘 راهکار اول – برای مدیریت پروژه های کوچک خود از سرویس Asana استفاده کنید. برای استفاده از این سرویس داشتن یک ایمیل از سرویس Gmail کافی است. شرکتهایی مثل Dropbox و مجموعههایی مثل ویرجینیا تک و Pinterest از خدمات آسانا استفاده میکنند.
https://asana.com/
مقاله مرتبط : هدف PMBOK چیست؟
نرمافزار ترلو برای مدیریت پروژههای کوچک
🔘راهکار دوم – از خدمات Trello استفاده کنید. این سرویس به همراه برنامههای رایگان اندروید و iOS ارائه میشود و میتوانید کارهایی که به همکاران و کارکنان خود ارجاع دادهاید را به سادگی از روی موبایل و تبلت نیز پیگیری کنید. برای یادگیری اولیه ایدهی Trello میتوانید به این سایت مراجعه کنید.
https://trello.com/